יום שני, 31 בינואר 2022

עלה זית מארץ הקודש

תיירים אוהבים לקנות מזכרות. הם רוצים לקחת עימם הביתה בסיום הטיול דבר מה אשר יאפשר להם לחזור בדמיון אל החוויות שצברו באתר בו בילו זמן מהנה ומשמעותי. עולי הרגל, הבאים לבקר בארץ הקודש ומנסים להתחבר בגופם אל האירועים עליהם מסופר בכתבי הקודש, גם הם רוצים לקחת עימם שריד שיאפשר להם להמשיך ולחוות את אמונתם הדתית באופן מוחשי. כרטיס מזכרת השמור באוסף אלכסנדר מדגים את המרכיבים האופייניים למזכרת מוצלחת ומרגשת.

משה רימר



גת שמנים
עבור המאמין הנוצרי, המבקש ללכת בדרכו של ישוע ולחוות את האירועים אותם עבר בחייו, מהווה הגן של גת שמנים את אחד מאתרי המפתח של מסע הצליינות בארץ הקודש.

סיפור ההתרחשות בגת שמנים מופיע בהבדלים קלים בכל ארבעת ספרי הבשורה. ישוע, היודע כי הוא עתיד להיות מוסגר ומוצא להורג, פונה בצר לו אל האלוהים ומבקש ממנו שיסיר ממנו את הגורל הנורא הצפוי לו. זהו רגע של בדידות וייאוש, כאשר אפילו תלמידיו הנאמנים ביותר נוטשים אותו ונרדמים למרות שביקש מהם שיתפללו עמו. למרות הפחד והמצוקה, ולמרות הבדידות והייאוש, מקבל עליו ישוע באהבה את הייסורים שהוא עתיד לסבול, והוא ברצון לקראת אלו שבאו לאסור אותו.

האתר של גת שמנים מתאים לכל הפלגים והזרמים של הנוצרים בעולם. הקתולים יעדיפו להתפלל בתוך הכנסייה המפוארת שהוקמה בתחילת שנות העשרים סמוך לגן עצי הזית, בעוד שהפרוטסטנטים יעדיפו להתפלל בין העצים העתיקים המשמרים את הנוף המסורתי כפי שהוא מתואר בברית החדשה.

כרטיס המזכרת מגת שמנים
בחזית הכרטיס משולבת תמונת הגן של גת שמנים בעונת האביב, העונה בה התרחשו אירועי שבוע הפסחא כפי שהם מתוארים בברית החדשה. ברקע מופיעה הכנסייה של גת שמנים.



בצידו האחורי של הכרטיס מודפסים דברי ברכה למאמין הנוצרי:

בין עצי הזית העתיקים/ בגן היפה הזה ישוע התפלל/ מי ייתן וסיפור הבשורה המבורך/ כפי שסופר העונה הקדושה הזו/ תעשיר את חייך ותביא לך/ את השלום הנצחי והאהבה שלו.



בחלקו העליון של הכרטיס מודבק עלה זית מיובש, כשלידו הכיתוב: מזכרת מארץ הקודש, עלה זית מן הגן של גת שמנים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה