יום רביעי, 9 בפברואר 2022

טיסה ראשונה ללא חנייה מלוד לניו יורק

מזכרות מאירועים יוצאי דופן הן תשורות מקובלות המוענקות לא אחת לאנשים שהיו חלק מאותו אירוע. באוסף אלכסנדר שמורה מעטפה מיוחדת שהוכנה כמזכרת מן הטיסה הישירה הראשונה של חברת אל על מנמל התעופה לוד לניו יורק.

משה רימר


הרקע לביצוע הטיסה הישירה
ב-3 בינואר 1973 המריא מנמל התעופה בלוד מטוס של חברת אל על בדרכו לניו יורק. זמן קצר לאחר ההמראה התגלתה במטוס תקלה טכנית אשר חייבה אותו לחזור לנחיתה בנמל התעופה לוד. תיקון התקלה לא ארך זמן רב, והמטוס מסוג בואינג 747 (ג'מבו) המריא שוב לניו יורק.

מנהלי אל על החליטו להפוך את הלימון ללימונדה, ולהתגבר על האיחור שנוצר בלוח הזמנים על ידי שינוי אופי הטיסה לניו יורק. עד אז נהגה חברת אל על לקיים בטיסות הארוכות לארצות הברית נחיתת ביניים באירופה, והפעם הוחלט לקיים לראשונה טיסה ישירה מלוד לניו יורק.

המזכרת המיוחדת
אנשי שירות הלקוחות החליטו להכין מזכרות מיוחדות מן הטיסה הישירה הראשונה לניו יורק, ולחלק אותן לאנשי הצוות של המטוס ולנוסעי המחלקה הראשונה. הם לקחו ממשרד חברת אל על בשדה התעופה לוד מספר לא ידוע של מעטפות מבוילות שהוחתמו יום קודם לכן במשרד הדואר של שדה התעופה לוד, והדפיסו עליהן את המשפט "הטיסה הראשונה בעולם מלוד לניו-יורק ללא חניה". המעטפות הועלו על המטוס ובמהלך הטיסה הארוכה לארצות הברית חתמו ארבעת הטייסים שהיו במטוס על המעטפות ויצרו את המזכרת המבוקשת שחולקה לנוסעי המחלקה הראשונה ולצוות המטוס.



חתימות הקברניטים של חברת אל על


המזכרת העוד יותר מיוחדת
אחד מאנשי הצוות, שקיבל לידיו שתיים מן המעטפות המיוחדות, החליט להגדיל את ערכן התיעודי להטביע עליהן את חותמת ההגעה לניו יורק. היזם ניגש אל משרד אל על בשדה התעופה בניו יורק והטביע בחזית המעטפה את חותמת המשרד עם התאריך 3 בינואר 1973. הוא לא הסתפק בכך והצליח לשכנע את הפקידים במשרד ההגירה האמריקאי בנמל התעופה להטביע בצידה האחורי של המעטפה גם את החותמת ששימשה אותם להחתמת הדרכונים של הנוסעים הנכנסים לארצות הברית.



כאמור, רק שתי מעטפות הוחתמו בחותמות ההגעה המעידות על מועד הנחיתה של טיסת אל על בארצות הברית, ואחת מהן שמורה באוסף אלכסנדר.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה